تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
برگزاری کنفرانس آموزش اخلاق حرفه ای بیمارستانی توسط خانم دکتر جمشیدی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۳

يکي از عمده ‌ترين اهداف مديریت محترم بیمارستان آپادانا ،چگونگي ايجاد بسترهاي مناسب براي عوامل انساني شاغل در بیمارستان (بخش درمان و بخش اداری) است تا آنها با حس مسئوليت و تعهد کامل به مسائل جامعه و حرفه خود بپردازند و اصول اخلاقي حرفه ای حاکم بر شغل و حرفه خود را رعايت کنند.

کنفرانس آموزش اخلاق حرفه ای  بیمارستانی به منظور ترویج اخلاق حرفه‌ای در میان کارکنان رده‌های مختلف بیمارستان آپادانا اعم از درمانی و اداری، آشنایی با کلیات اخلاق پزشکی و پرستاری، فلسفه اخلاق و مکاتب مختلف و آشنایی با قوانین و مقررات مربوط در بیمارستان توسط خانم دکتر جمشیدی امروز سه شنبه 23 شهریور1395 برگزار شد.


اخلاق حرفه‌اي يكي از مسائل اساسي همة جوامع بشري است. در حال حاضر، متأسفانه در جامعة ما در محيط كار كمتر به اخلاق حرفه‌اي توجه مي‌شود. در حالي که در غرب ، در دانش‌هاي مربوط به مديريت و سازمان، شاخه‌اي با عنوان اخلاق حرفه‌اي وجود دارد، ولي در جامعة ما در مديريت، به اخلاق توجه کافي نشده است . جامعه ما نيازمند آن است تا ويژگي‌هاي اخلاق حرفه‌اي مانند دلبستگي به كار، روحيه مشاركت و اعتماد، ايجاد تعامل با يكديگر و... تعريف، و براي تحقق آن فرهنگ‌سازي شود. امروزه بسياري از کشورها در جهان صنعتي به اين بلوغ رسيده‌اند که بي‌اعتنايي به مسائل اخلاقي و فرار از مسئوليت‌ها و تعهدات اجتماعي، به از بين رفتن بنگاه مي‌انجامد. به همين دليل، بسياري از سازمان های موفق براي تدوين استراتژي اخلاقي احساس نياز کرده، و به اين باور رسيده‌اند که بايد در سازمان يک فرهنگ مبتني بر اخلاق رسوخ کند. از اين‌رو، كوشيده‌اند به تحقيقات دربارة اخلاق حرفه‌اي جايگاه ويژه‌اي بدهند؛ وقتي از حوزة فردي و شخصي به حوزه كسب و كار گام مي‌نهيم‌‌، اخلاق كار و يا اخلاق شغلي به ميان مي‌آيد؛ مانند: اخلاق پزشكي‌‌، اخلاق معلمي‌‌، اخلاق مهندسي و نظاير آن‌.

 در این نشست علمی آموزش که درصدد آموزش اخلاق حرفه‌ای با محوریت اخلاق در بیمارستان، به ضرورت آموزش اخلاق حرفه‌ای در بیمارستان، ويژگي‌هاي افراد داراي اخلاق حرفه‌اي مانند احساس مسئوليت، برتري‌جويي و رقابت‌طلبي، صادق‌بودن، احترام و تکريم ديگران، رعايت ارزش‌ها و هنجارهاي اجتماعي، عدالت و انصاف، همدردي با ديگران و وفاداري اشاره شد. ودر آخر، با اشاره به عوامل پايه‌اي اخلاق حرفه‌اي، چگونگي اشاعه و ترويج آن در جهت توسعه سازمانی به پایان رسید.








fuck

نشریات الکترونیک

fuck

مقالات عمومی و تخصصی

fuck

تورمجازی و گالری تصاویر

fuck

پزشکان و متخصصان مجموعه آپادانا